tisdag 29 mars 2011

Vardagsskinka

Exotisk fruktsoppa dök upp i slumpgeneratorn nu senast. Och till det en snabblagad huvudrätt: Festskinka. Det var jag och Lena och Mr. Arla i Guldheden. Arlamannen var på uppdrag i Danmark. Maten var jätteenkel att laga. Och festskinkan var riktigt god!

Lena: "Gott! Men det är mer vardagsskinka än festskinka."
Anneli:" Gött och slabbigt!"
Lena: "Och det var EXTREMT enkelt att göra!"
Mr. Arla: "Inte så dumt! Det var riktigt gott faktiskt!"
Alla: "Det här var ju precis vad vi ville ha idag, det måste man ju göra igen, men med mer skinka i! Skål för vardagsskinka!"
Mr.Arla: "Jag jämför med entrecotespetten, det var ju ingen fullständig måltid, här finns alla delar men man vill ha mer..."

Lena: Det skulle bli ett högre betyg om det var mer skinka, men smaken var väldigt god..."

Anneli: "Jag vill också ha mer matigt i, men det var väldigt gott..."

Eftersom det kändes som att festskinkan inte ens var tillräcklig för tre personer, fast den var ämnad för fyra, kastade jag i mig resterna ur ugnsformen med sleven, och fick en stor droppe festskinkesås i vattenglaset.

Efter festskinkans brist på mättnad, hoppades vi att den exotiska fruktsoppan skulle tillfredsställa oss. Det gjorde den tyvärr inte.
Lena: "Om jag hade blundat och smakat hade jag tänkt; juice med creme fraiche."
Anneli: "Det är väldigt syrligt."

Lena: "Jag är inte förtjust i den här soppan, det skulle vara gott med en lite gräddig rätt istället"
Mr. Arla: "Eller smör?
Anneli: "Hur kommer man på det här..?"
Mr.Arla: "Är det inte Arla som tillverkar Jo juice också...? Man är nyfiken på hur det går till i Arlas kök ibland..."
Anneli: "Jag tror Arla slumpar fram ingredienser och tillagningssätt i sina recept ibland!"
Lena: "Mitt betyg sänktes ju mer jag åt."

Anneli: "Vad absurt det känns att äta juice.

Mr.Arla: "Det är inte äckligt men det känns meningslöst att äta juice med sked."


Ja, det där var vad som stod på menyn i torsdags. Frågan är vad som står på menyn om du får välja bland fem framslumpade recept? Missa inte att delta i vår tävling, genom att rösta i det inlägg som publicerades 24 mars!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar