måndag 14 november 2011

Bilderbok

Kära arlabloggsläsare! Denna höst har Lena and Anneli Mastering the Art of slumpade Arlarecept blivit lite lidande, då vi haft fullt upp, t.ex. kom jag och Mr.Arla hem från en tvåveckorstripp till Tokyo igår. Nu tror jag dock att vi har lugnat oss lite, och att vi förhoppningsvis kan arlakvälla mer framöver. Innan Tokyoresan hade vi en arlakväll som jag inte hunnit berätta för er om. Jag tänkte mestadels i bilder berätta om den sena oktoberarlaaftonen.

Ädelostpaj:

Lena står redo att vispa ihop Ädelostpajsfyllningen.

Lena and Anneli (mest Lena tror jag) har dukat fint med paj och sallad (som var väldigt god, tror det var plommontomater, blandsallad, rödlök och lite olja bland annat i?) och tallrikar och glas och bestick och vass kniv och taupppajplastsked.

Så här fint blev det när jag lade upp paj och sallad på tallriken.

Lena vill ha paj.

Lena:

Mr.Arla:

Arlamannen:

Anneli:


Zuppa inglese:

Lena värmer bär och sprit (grappa tror ja) och socker i en kastrull utan att koka.

Anneli äter upp resterna av Hägges sockerkaka.

Mr. Arla väntar tålmodigt på att få äta spritkaka.

Närbild på spritkaka.

Arlamannen:

Anneli:

Mr.Arla:

Lena:

1 kommentar:

  1. Hej Lena och Anneli, jag skulle vilja maila er men hittar ingen mailadress, kan ni maila mig på: malin@klikki.com

    Tack
    /Malin

    SvaraRadera