söndag 10 juli 2011

Picknick i Bananen.

Midsommarveckans arlakväll firades med picknick i Bananen. Bananen har jag fått veta att de två stora grå rundade husen i Guldheden (varav jag och Mr. Arla bor i ett) kallas av de yngre invånarna. Lena lagade färgstarka soppan och jag lagade kompott på bär med kanelcrème. Eftersom det var en vacker kväll, beslöt vi oss för att ta med maten ut i det fria. Jag vet inte om det berodde på att mat ofta är godare utomhus, eller på att jag är galet förtjust i rödbetor, men soppan fick i alla fall högt betyg av mig.
Anneli:

Lena var lite tveksam till att de rödbetsbitar som inte pureeats helt var krispiga, men tyckte annars att det var gott:

Mr.Arla gillade det krispiga och gav:




Efter soppan blev vi sugna på bär och nåt gojs. Och det smakade helt ok. Kanelcrèmen var riktigt god faktiskt.








Lena:

Mr. Arla:

Anneli:


När vi njöt av maten, de grå husen och de gröna träden, pratade vi om ditten och datten. Kanske blev vi inspirerade av det fina vädret, för det blev mycket snack om semesterminnen. Till exempel om när Lena och Arlamannen grälade i Florens efter diverse missöden, och när jag och Mr. Arla väcktes mitt i natten av arga greker på gatan utanför hotellet på Karpathos för att sedan somna om och åter väckas av en helt galen kyrkklocka. Å vad det är härligt att det snart är semester!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar