måndag 28 februari 2011

Mer tid till keso

Utflyktsmacka blev vår senaste slumpning. Två portioner lät dock lite lite för fyra personer, så vi slumpade fram en rätt till. Då fick vi plötsligt två portioner till i form av sötpotatisklyftor med god röra. Perfekt ju! Till efterrätt slumpade vi fram en snabblagad tomtens à la Malta. Trots namnet gav vi oss inte iväg på utflykt i mörkret och kylan. Istället tog vi vagnen till Guldheden. Där fick Lena huvudansvar för sötpotatisrätten, och jag för mackan.
Tomtematen lagade vi tillsammans efter huvudrätterna. När maten var klar, slevade vi upp både sötpotatis med röra och delade mackor på tallrikarna. Kanske var detta dock lite orättvist mot utflyktsmackorna, för sötpotatisen fick dessa omdömen:
Anneli och Mr.Arla:
"Det här får vi göra igen!"
Mr.Arla:

Anneli: "Jag älskar sötpotatis!"

Lena: "Sötpotatis med en salt grej till, det är ju vansinnigt gott!"

Arlamannen:



Utflyktsmackan fick inte fullt så fina recensioner, den var helt ok, men vi kunde inte låta bli att jämföra med sötpotatisarna.
Arlamannen:

Lena:

Anneli:

Mr.Arla:


Till efterrätt blev det Tomtens à la Malta, samt snack om Sveriges mästerkocks programledares olika klädstilar och lite politiskt inkorrekta skämtdiskussioner på det.
Åsikterna var olika kring om snacket eller Maltan var bäst.
Lena: "Det här var ingen dum kombination, jag är positivt överraskad"

Arlamannen: "Det hade varit gott som del av en helgfrukost, sött och lite matigt."

Anneli: "Jag gillar det!"

Mr.Arla: "Jag gillar det inte alls! Jag hade förväntat mig mer, jag hade velat ha det sötare!


Och så där som Mr.Arla tyckte om Maltan, kan man lite då och då tycka om livet i allmänhet... Men nästa vecka kanske blir sötare än denna?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar