tisdag 11 maj 2010

Sill och glasögon och skrivkramp.

Vissa veckor känns det så gött att skriva lite. Andra veckor är det inte så. Detta är en sådan vecka. Men självklart skall ni läsare i alla fall få en kort sammanfattning av kvällen då vi lagade Rom- och löksill och middagsrätten med snabbhetssymbol, Pastasoppa.

Arlamannen och Mr Arla tyckte sillen var jättegod. Lena tyckte det var bland de godaste sillar hon ätit. Jag hatade den. För er som gillar sill måste jag ändå tillägga att arla skrivit fel i receptet! Vi ska ju följa recepten slaviskt, men här fattade vi ju att det skulle sluta i katastrof om vi använt inläggningssill som det står i receptet. Den ska nämligen hålla på och dra sig och grejer i nåt dygn eller vad det var. Så vi använde 5-minuterssill.
Sillbetyg:
Anneli:

Arlamannen:

Lena:

Mr Arla:

Pastasoppan då? Jo, Arlamannen tyckte det föll platt. Mr Arla menade att: "Den är som en arbetskamrat man inte har något emot men som man inte vill äta lunch med varje dag. Lena och Anneli tyckte det var gott.
Anneli:

Arlamannen:

Lena:

Mr.Arla:

Till sillen drack vi en god fransk cider som jag glömt namnet på, och till soppan ett gott rödvin. Jag tror att Lena har namnen på dessa om ni vill veta vad som passar bra till rätterna (förlåt Lena). Nu är det i alla fall snart dags för nästa arlakväll!

2 kommentarer:

  1. Anneli tyckte att sillen var "silly". Hahahaha! Förlåt, jag älskar ordlekar!

    Men allvarligt, jag gillar den här bloggen, så fortsätt som ni alltid gör!

    SvaraRadera
  2. Bäste Robin! Vi gillar också ordlekar! I alla fall när andra hittar på dem. Och kul är det att du gillar bloggen, vi lovar att fortsätta! Läser förresten din också - mycket underhållande!

    /Anneli

    SvaraRadera