onsdag 13 januari 2010

Vilken dag är det - och vem är jag?

Jag har haft en intressant vecka hittills, men den har varit ganska krävande också. Eller kanske är det så att det är de senaste månaderna som varit krävande? Och att det bara börjar ta ut sin rätt nu? Det känns som att den här veckan har pågått i flera veckor. Jag vet inte om jag kan skylla på jobbet, eller att jag har för dålig stresstolerans, eller att lägenheten jag brukar bo i är under renovering på obestämd tid, och att jag och Mr Arla under tiden får bo i en avlagd, sliten sunkstudentlägenhet som luktar konstigt? Jag har i alla fall den senaste tiden varje morgon tänkt: Ikväll är det Arlakväll! Och känt hjärtat göra ett litet glädjeskutt! Jag har märkt att Arlakvällarna är en källa till avkoppling, kreativitet, spontanitet och allmän livslust för mig. Och så får man ju hemlagad mat också! Imorse tänkte jag denna tanke igen. Men det var inte Arlakväll - igen. Jag vet inte vad jag ska göra till dess, vad ska jag äta?! Och vad ska jag göra med min fritid? Och vem är jag?!

Filmfestivalprogrammet kommer ut idag. Det är också en källa till avkoppling. Men... Vilka filmer ska jag se då?? Ett av den moderna människans problem är att vi får ångest av alla valmöjligheter. Det har Arla insett. Göteborgs filmfestival, dags att hänga med i tiden (så som Arla gör), hämta inspiration från Arla och införa en "slumpa film knapp" på er hemsida?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar