måndag 30 november 2009

Bönblues

Jag är ledsen Arla men bönor, kanelstång och tomatsås? Jag skäms för att erkänna det men jag tvivlar på vad Arla egentligen vill säga oss den här gången? Ska vi straffas för allt ont vi gjort genom att äta äcklig mat? Dessutom ska den vara kall! Arlamannen har redan hotat med att inte äta av denna kalla bönröra men Anneli och jag vi måste ju. We shall overcome. Med en köttabit till ska det nog gå ned. Och något trevligt vin..hmm..vad kan passa? Får gå till systemet och höra mig för vilket vin som passar bäst till kalla bönröror med kanel i? De måste väl finnas en druva som passar särskilt till detta? Eller så får det bli turkisk peppar till maten. I min ungdom brukade jag och min vän Katta äta hutlösa mängder med turkisk peppar för att inte känna smaken av något vi inte gillade..och då ofta ett billigt vitt australiensiskt vin i 40-kronors klassen. Kanske funkar för att dölja bönsmak också?

2 kommentarer:

  1. Ska den va kall?!!! Va fan!

    /Anneli

    SvaraRadera
  2. ...då var det ju en HERRANS TUR att ni inte ska göra den hemma hos oss. Mina kondoleanser till er som tvingas äta den där röran.

    /Rob Creek

    SvaraRadera