söndag 29 januari 2012

Praktikant på Arla?

Lena förbereder sig för att tillverka dal tikka masala.
Se så gott det ser det ut när det puttrar i kastrullen. Ändå är vi lite tveksamma till detta, receptet låter lite tråkigt?
Men jag försöker ändå se positiv ut när jag plockar koriander i min örtträdgård.

Lena: "Det var inte äckligt, helt ok men jag vill ha andra kryddor i"

Anneli:
"Ja, lite tråkigt men ok, tycker också det behöver göras något med kryddningen." (Jag hällde på lite nymalen svartpeppar efter betygssättningen, och det blev faktiskt godarer då)

Mr:Arla: "Cashewnötterna var helt onödiga."

Ett glas rött vin piggade i alla fall upp det hela litegrann.

Grillade nektarinerblev rätt nummer två i afton, och vi grillade dem i en grillpanna, för vi vill vara inomhus.


Hade en praktikant på Arla fått ta över receptskrivandet nu igen?
Anneli: "Hm.. Det här är som ett slags mellanmål, men inte en efterrätt.."
Lena: "Men det passar ju inte ihop, kesoröran känns som en energirik utflyktsmåltid, men inte ihop med honungsnektariner."

Anneli: Ja precis, potatismos är gott, och tårta är gott, men inte ihop."

Mr.Arla: "Det här var en jävla konstig grej. Men kesoröran var ok för sig"


Visst är det härligt när man är överens!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar