fredag 16 april 2010

Vinn en Arlakväll med oss!

Efter oerhört många böner och förfrågningar om någon form av tävling här på LenaandAnneliMasteringtheArtofslumpadeArlarecept har vi nu bestämt oss för att tillgodose era önskemål.

Följande 5 rätter har slumpats fram som alternativ att laga på den aktuella Arlakvällen.

-Wraps med lax och cottage cheese
-Hallon & blåbärssmoothie med citron
-Parmesangratinerade paprikor
-Lins- och bönmosaik
-Pasta med saffran och räkor

Som ni ser kan man längst upp till vänster på sidan rösta på vilken rätt man helst vill att vi lagar. Skriv sen också en kommentar i kommentatorsfältet under detta inlägg där du skriver vad du heter och vilken rätt du röstat på. Bland de horder av folk som har röstat drar vi sedan fram en vinnare.

Arlakvällen kommer sannolikt att äga rum i maj eller juni, vi återkommer med närmare information om detta. Sannolikt kommer det, förutom den arlarätt som fått flest röster, även att serveras någon eller några andra Arlarätter under denna kväll.

Rösta på nu bara! Och trevlig söndag!

21 kommentarer:

  1. Hallå!

    Jag röstade på "Pasta med saffran och räkor".
    Det låter kanske inte klockrent, men intressant!

    SvaraRadera
  2. jag röstade på parmesanpaprikorna!

    SvaraRadera
  3. Jag röstade på parmesanpaprikorna!

    /Mao

    SvaraRadera
  4. Jag röstar på smoothie!
    /Lenas svärbror

    SvaraRadera
  5. Jag röstade på smoothie!
    /Lenas svärbror

    SvaraRadera
  6. Nu är det jag (Mao) igen. Vill bara säga att jag är bortrest sista helgen i maj om nu lotten skulle falla på mig. Går det förresten att få en laktosfri meny ;)

    Här är länken till den blogg jag pratade om Lena:
    http://bloggfrossa.blogspot.com/2010_04_01_archive.html

    SvaraRadera
  7. Jag har röstat på vrapps (Lena tvingade mig)
    /N-clas

    SvaraRadera
  8. Bäste Mao! Tack för länken! Än så länge gör Arla tyvärr inga laktosfria recept..mycket märkligt.. Vi får maila dem om det helt enkelt!

    SvaraRadera
  9. Jag råkade klicka på bönmosaiken, men den verkade väldigt trist vid en närmare titt! Röstar mycket hellre på parmesanpaprikan.

    SvaraRadera
  10. Jag röstade på Parmesangratinerade paprikor. Det låter gott!

    SvaraRadera
  11. Jag röstar blankt som en tys(k)t protest mot att denna blogg ännu inte är vegan. Mr. Arla eller Arlamannen (glömmer alltid vem som är vem...) yttrade en trött suck över att jag ifrågasatte om rätterna verkligen alltid innehöll arlaprodukter, men jag vill allt tro att exempelvis en och annan eldoradoprodukt slinker med. Och om nu eldorado köps in borde väl även en och annan Alpro Soja kunna ingå... Men icke!

    SvaraRadera
  12. Oj va nyfiken jag blir på vem som ska hedra oss med sin vinnarplats på en arlakväll! Men Jesus, gästen får naturligtvis också ha ett veto, likt Lena and Anneli. Hade du inte röstat blankt hade du ju kunnat lägga in ett mejeriproduktveto? Men nu har du ju röstat blankt... :P

    SvaraRadera
  13. Men Jesus.. nu läser du mina MSN-svar som fan läser Bibeln. Jag sade ju att jag hade PÅPEKAT för Anneli och Lena att de de kanske skulle kunna använda vegan-alternativ om nu Jesus skulle gå och vinna tävlingen. Och att Anneli och Lena oberoende av varandra båda fick en min i ansiktet som att jag hade sagt något i stil med "visst hade det varit LITE roligt om Hitler hade vunnit ändå?" Bakläxa, Jesus. Be tio Ave Maria, och gå ett varv runt kvarteret.

    SvaraRadera
  14. "Det är lite 'what finns inte jultomten?' över det här", var den trötta kommentaren som yttrades på frågan: "Är det arlaprodukter i all mat". Jag kan min bibel...

    och förresten vem är detta är det Arlamannen eller Mr Arla (jag glömmer alltid vem som är vem...)

    SvaraRadera
  15. Jag vill också ha Wraps, men min komentar kommer aldrig med, fast M kom med två gånger ;), undrar vem av oss datorn gillar mest...
    Jenny

    SvaraRadera
  16. Nä hör ni, jag säger som Jesus (nej inte du, Jesus) sade om himlen: ”Himmelriket är som en surdeg som en kvinna arbetar in i tre mått mjöl; till slut blir alltsammans syrat.” (Matt 13:33)

    Visst blir man sugen på surdegsbröd efter det?

    SvaraRadera
  17. Jag röstade på wraps.
    Detta har jag väntat på, att kanske delta på en Arlamiddag.

    SvaraRadera
  18. ser fram emot Parmesangratinerade paprikor med er i sann arlakvälls-anda :)

    /froe

    SvaraRadera
  19. smoothie röstade jag på! /Malin

    SvaraRadera
  20. Jag röstade efter en lång uteslutningsprocess på Nummer #3: Parmesantäckt paprika.

    Jag ser fram emot avgörandet av tävlingen!

    /Hälsningar Robin

    SvaraRadera